Zdechloň Supertramp, přežití a retardovaná myš.

2. března 2016 v 16:37 | Řezník
Zdechloň Supertramp, přežití a retardovaná myš.
Servus evrybáry, dneska koukneme na toto. Viděl jsem odkaz na film Útěk do divočiny, o nějakým chlapíkovi, co se vykašlal na to blbnutí okolo práce, důchodu, ekonomiky, vydělávání, placení účtů, daní, další práce, vstávání ráno aby mohl do arbajtu dojet, buzerace, stresu, žaludečních vředů a nulovýho zisku, prostě všech těch srágor, se kterejma se my patláme den co den, na všechno se vybod a vydal se jen tak trajdat po světě a žít ze dne na den. Být svobodný. Následně se vydal do divočiny na Aljašku. A tam chcíp. Hlady. Asi patnáct kiláků od nejbližší civilizace.
To fakt proběhlo, jmenoval se Christofer něco, přejmenoval se na Alexander Supertramp, na Seznamu o tom zas bylo nějaký "zamyšlení", jak už moderní člověk nemá kam zdrhnout a podobně, i kdybych tohle neviděl, můžeme si často všimnout takový jakýsi snad i fascinace něčím podobným. "A odteďka se vykašleme na konzum, na prachy, na hypotéky and shit, budeme žít jen tak jako naši prapředci, nebo půlka těch neznabohů v Africe, budeme všichni šťastný, tralala tralala, skončí stres, dydlajdá, nebudou emise a znečištění, dydlajdá a nebudeme mít civilizační choroby, dydlajdá." Fenomén nekonzumu.
No, tak si to shrneme. Článek o tom frajerovi je tady.
http://ekolist.cz/cz/kultura/clanky/zazit-divocinu-a-zemrit
Ty übermoudrý tlachy na seznamu zde.
http://www.novinky.cz/kultura/salon/396332-jiri-pehe-uz-neni-kam-utect.html

Celkem úspěšnej študák, celkem chytrej, zvládal vydělat prachy, měl jakýsi rodinný trauma s fotrem co neudržel lachtana v gatích a měl ještě nějaký děti s bývalou ženskou v průběhu manželství s jeho matkou (nic hezkýho a morálního, ale v dnešní Clavinsuperekce době, nic, o čem bych psal do novin), s tím se nějak nevyrovnal. Nesnášel, že na světě jsou levárny, sraly ho nerovnosti mezi lidma, ještě předtím, než zjistil, že jeho fotr je šourník, pohrdal svýma starcema za to, že utrácí prachy, který si sami vydělali, místo toho, aby je vrazili do kdoví koho (kdyby se hoch nevydal do divočiny, mohl z něj být skvělej vítač džihádistů na ozdravným pobytu, o tom dále). Po vysoký se na všechno vybod, koupil starou káru, naložil knížky a podobný věci, prachy vrazil do charity, šel se trajdat po Americe (nic proti) vydělával kde se dalo, tu trávil čas s hipíkama, tu s někým jiným, když mu auťák kleknul, trajdal se dál bez něj. Pak se skámošil s nějakým obstarožním chlapíkem, chvíli u něj byl a dával dohromady prachy, aby se vydal do divočiny, podle člověka, kterej ho tam vysadil, žalostně nepřipraven, neměl ani kompas, ani sekeru, ani mapu, pořádný křusky mu dal teprve ten chlapík, co ho vysazoval, když viděl, jak mizerně je vybavenej. Ale dobře že sebou aspoň táhl hafo knížek.
28 dubna ho vysadil ten šofér a čas smrti se odhaduje na 18 srpna, ergo náš malý "Supertramp" vydržel v divočině impozantní 3 měsíce a 20 dní. Když jsem byl v Osvětimi, viděl jsem tam fotky lidí co tam byli, s dopsaným časem příjezdu a smrti. Běžnej čas se tak okolo těch tří měsíců pohyboval a to byl vyhlazovací tábor. Tudíž, Supertrampův výsledek fakt nic moc.
Někdo určitě řekne "Řezníku, ty tlučhubo starej, jak dlouho bys tam vydržel ty, he?" Já říkám, nevim, možná ne o moc dýl, a proto, protože nejsem vůl, to nebudu dělat, vyhnu se tomu, nebo, kdybych tam fakt musel, tak si vezmu aspoň vysílačku, aby mě odtamtud vytáhli, když bych byl v průseru :-D

Takže ještě jednou, bez ohledu na patos a dojetí ze "splnění snu, vymanění se z teroru konzumu" a podobný sračky, vypadnul z civilizace do divočiny a za ani ne čtyři měsíce tam chcíp. Jestli jeho sen bylo tohle, no, budiž, každej máme jiný.
Když se podíváme na jeho psychoprofil, co se nám rýsuje z těch reálií, byl to prostě člověk, kterej nesnášel civilizaci západu, tuhle společnost s konzumem, prachama a sociálníma rozdílama, případně nějakýma rodinnýma traumatama (celkem slušnej oikofob), tak se na ní vybodnul, vypadnul z ní a šel si žít po svým. Nic a vůbec nic proti. Tímto se zařadil do kategorie "oikofob neotravný". Férový jednání, nezaložil neziskovku na pomoc narcodealerům v Kolumbii a jejich poskokům v Americe, ani nějakou "Legii pro zákaz průmyslu a Cadilaců", která by skrze daňovou legislativu zase zkoušela civilizaci poslat na úroveň Albánie 18 století, ne. Tudíž ho musim celkem respektovat.
Ale zase je to kousek jako jedna ta Calhounova myš, pohoda, přežití, klídek, zdrojů mučo, není kombat, není nepřítel, není krize, není proti komu, společnost okolo má podobných dostatek (nuže dotyčnýho nepotřebuje nutně k ničemu, jen jeden z velmi mnoha) tak se zabýváme vzletnýma myšlenkama (do určité míry je toto dobře) až se to filozofování nějak přepálí, člověk se profilozofuje k nějakýmu kravskýmu závěru (společnost je fuj, průmysl je fuj, prachy jsou fuj…..) a člověk udělá hovadinu která se vymyká (a konečně je v něčem jedinej, konečně dal svýmu jménu zvuk, což je motivace mnoha lidí, i když si to nepřiznaj, dát zvuk svýmu jménu, aby se pak mohlo říct "to byl Ten…" Těžko realizovat dneska, když je lidí tolik, že jo) a stojí ho kejhák.
Předpokládám, že kdyby žil ve smrduté Somálii a musel každej den dřít patnáct hodin, aby nechcíp, nějaký nápady na "návrat k přírodě" by neměl, protože by byl příliš zaměstnaný bojem o přežití. I to trajdání po Americe mu defacto umožnila civilizace, neboť se mohl relokovat pomocí prostředků (autostop, na to musí tu káru někdo mít, že), používat prachy a nakupovat věci (na to musí někde bejt) a kdyby civilizace někde nebyla vůbec, dopadl by tvrdě na čumec ještě mnohem dřív.
Tenhle styl by pro něj přestal být funkční minimálně ve chvíli, kdy by si někde zlomil nohu, dostal do toho gangrénu a byl kurevsky vděčnej za první špitál, nejpozději ve chvíli, kdy by začal stárnout a na nějaký přesuny už fyzicky neměl a pak by se rád hodil na krk sociálnímu systému.
Byl to oikofob, kterej nedomyslel důsledky, jako mnoha oikofobů. Jenže , byl to oikofob neotravný, aspoň všechna čest za toto.
Přejdeme k fenomenu "pryč z civilizace". Kurvaroma. Civilizace je výsledek toho, že se lidi snažili si ten život ulehčit, zlepšit a zvýšit svojí životnost. Ano, musí se chodit do arbajtu a stresovat se s hovadinama, s debilníma šéfama, s vyhazovem, atd. A jestli si někdo myslí, že zemědělec se v 18 století nestresoval, tak je totálně mimo, stresoval se, protože věděl, že jestli se mu neurodí, tak zdechne hlady. Jestli přijde moc dlouhá a tvrdá zima, tak kolem obchází smrt, jestli mu havěť sežere úrodu, bude taky hrozit golodomor a podobně. Nezahrnuju to, že dřív se umíralo na naprosto banální choroby, který se dneska řeší stylem "paralen a tejden ležet". Ano, máme civilizační choroby, který dřív nebyly, jenže dřív taky člověka zvládla oddělat pitomá chřipka mnohem dřív, než se mohly projevit.
Ano, současná společnost má spoustu patologických stavů a svinstev, co musí být odstraněny a napraveny, ale pořád je to z hlediska přežití jednotlivce to nejlepší za dějiny a pokud někomu fungujou instinkty přežití, bude se držet civilizace.
Ohledně neskutečnýho kníkání různých intošů, jak současnej moderní člověk nedokáže už "žít v divočině", kruci vždyť ono to šlo blbě i těm "nemoderním", ta mortalita byla obrovská, občas někoho něco sežralo, občas se zrakvil při lovu (bo byl zrakven) tak, že nemohl pokračovat a chcíp, hloupá infekce znamenala smrt, zlomená kost pravděpodobně gangrénu a smrt, chřipka problém, zima problém, hlad problém, dětská úmrtnost problém, ty lidi kapali jak mouchy. Protože chtěli zvýšit svoje šance na přežití, zlepšovali se a vybavení a okolí a podobně a proto civilizace. Přežití směřuje k civilizaci, k její tvorbě, když vyhodím tisíc lidí do divočiny, část (dost) jich pochcípe, zbytek zase začne budovat to, co bude co nejvíc podobný barákům, průmyslu, nemocnicím, podobně.
Směřování k civilizaci je nutnost a moudrost, ne blbost. Blbost jsou ty "návraty k přírodě", který provádí lidi, který na to nemaj (jako osamocený na to má málokdo, protože "všechny cesty vedou do hrobu" a jak pravili ve stejnojmenném filmu, "Máme asi milion způsobů, jak umřít") a nějaká ho možná dostane a filozofové o tom budou bučet no a pokud se někde zrakví , kam se bude hňup plazit? No, někam do civilizace, že jo.
Něco podobnýho by si měly uvědomit i ty alternativní ekomatky, který by si měly nastudovat dětskou úmrtnost na moc fuj Západě, kde se rodí v nemocnici, kde kašlou na jejich potřeby a domácí prostředí a pocity a fňuk a béééé-no a jaká je dětská úmrtnost v nějakých vidlákovech, kde se rodí v maštali do kýblu. Heh. No a jaký to bylo dřív v těch zlatejch časech bez konzumu, kdy nebyla vyjímka, že u porodu zdechla jak matka, tak děcko.
Ano, pokud někdo nesnáší civilizaci protože se nevyrovnal s tím, že musí dělat hovadiny, co nemaj smysl, nechť zví, že člověk musel dělat věci co ho sraly, vždycky. A pokud nenávidí civilizaci proto, že v ní nenašel uplatnění, připadá si jako bezcennej zbytečnej "jeden ze stamilionů", nechť si uvědomí, že takhle se zacházelo s čelavěkama vždycky a ať to řekne egyptskejm otrokum.
Ono to heslo, "arbajt macht fraj", "práce osvobozuje", bylo celkem i pravdivý. Kdo se musí snažit aby přežil, nemá čas na přemejšlení o nějakých überfilozofických věcech, třeba o tom, jak "moderní čelavěk ztratil spojení s přírodou" (taky se o to celou dobu snažil, když ho ty věci v přírodě furt zabíjely) a jak by to chtělo "oprostit se od výdobytků civilizace" (proč proboha) a "vrátit se k přírodě" (ne, díky, až budu chtít někde zdechnout na pitomost, ze který se v civilizaci oklepu během tejdne, páč dostanu antibiotika, dám vědět, ale nepočítejte s tím).
Jasně, každej člověk by radši nechodil do práce, nepřemejšlel o výpisech z kreditek a o tom, co ho čeká v arbajtu, o podobných hovadinách a radši by se trajdal někde po světě a čumě večer do západu slunce, jenže…..půlku z toho může dělat i teď a prostě, vydělat na přežití bylo nutný vždycky. Ono by pro začátek stačilo nekrmit parazity a lemply co sami nedělaj a hned by se nám ostatním fungovalo snáz a nemuselo by se fretit a stresovat tolik.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama